Cerca nel blog

giovedì 9 febbraio 2012

U zu Turi da marina (Turi Alivu ! ) ( di Nello Raffaele

Io’  sugnu  lu  ZU  TURI,  da  marina, 
e  lu  cchiu’  beddu  di  li  piscatura,
u  primu  sugnu  n’terra  la  matina, 
mi  stiru  e  poi  ringraziu  lu  Signuri.!
Nun  sugnu  riccu  e  mancu  povireddu, 
cummattu  ca  saluti,  ma “un  mi  scansu,
mi  staiu  facennu  ormai  vecchiareddu, 
pero’  quannu  mi  sientu  vaiu  all’anzu.
Di  stati  e  n’viernu , pi  li  me  dulura, 
n’testa  mi  puortu  na  birritta  i  lana,
ricamata  ma  n’trisa  di  sudura, 
pi  scava’ri  lu  pisci  di  la  tana.
Io’  senza  varva  sugnu   un  cittadinu,
 quannu  nun  mi  la  levu  sugnu  n’atturi,
ritrattatu  di  fermu  o  chi  caminu,
 a  fotu  vonnu  tutti  du “ ZU  TURI!”
Si  n’acchiata  o  nu  cefalu  prumettu, 
tutti  mi  dinnu :  Merica,   e……u   rialu,
cu  n’acchiata  di  menu  o  nu  muliettu, 
sempri  lu  stissu  sugnu   e  mancu  calu.                       
Tutti  mi  vonnu beni  pirchi’  cantu, 
ca  n’to  cantari  io’,…..  paroli  inventu,
io’  sugnu “  TURI  ALIVU “   e  mi  nni  vantu,
 dinari  ‘un  haiu  e   sempri  ssu  cuntentu.
Si  lu  Stinnardu  all’asta   nun  m’accattu, 
San  Bartulu,  capisci  e  mi  pirduna,
u  sapi  ca  la  vita  io’  cummattu,
e  cu  lu  specchiu  nun  si  fa  furtuna.
Ancora  vi  lu  dicu  e  mi  ‘nni  vantu, 
ca  di  fiscina  io’  sugnu  un  prufissuri,
n’ta  lu  misteri  me,  nun  tiegnu  scantu, 
si  scola  ‘nni  vuliti………”unni  u  ZU  TURI! “
Si  cacchi  d’unu,   prima  i  mia  lu  passa,
‘ddu  mari  unni  di  casa  ,  sta  lu  pisci:
E’  bestia!  nun  lu  vidi!  ‘dda  lu  lassa;
‘ddu  sceccu   d’allanzari   “un  ‘nni  capisci.
Si  chiddu  mari  stissu,  io’  u  ripassu, 
smuovu  lu  funnu  e  ‘dda  lu  pisci  nesci,
a  lampu  lu  n’fiscinu  e  lu  trapassu,
sugnu     u  ZU  TURI  ALIVU    e  cca  vi  lassu.
                                                                                                          

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.